Myślowa Bałaganiara

Gdybym przy urodzeniu nie miała nadanego imienia i nazwiska – mogłabym nazywać się Myślową Bałaganiarą

Chleb drożdżowy z jabłkiem, żurawiną i cynamonem (z automatu)

To miał być zwykły chleb ze słonecznikiem i ziołami.

Do miarki odsypałam 450 g mąki pszennej typ 550 oraz 50 g pszennej chlebowej, tyle mi zostało, a nie chciałam otwierać nowego opakowania. Razem dało to pół kilograma. Dodałam małą garść słonecznika dosypałam żurawiny – myśląc – to będzie chleb dla mnie, z żurawiną… ale przypomniało mi się, że

kiedyś robiłam chałkę, więc do 200 ml mleka, 200 ml jogurtu i 100 ml wody dorzuciłam odrobinę cynamonu, dwie łyżeczki cukru waniliowego, 3 łyżeczki (1 łyżka stołowa) cukru kryształ. Obrałam niewielkie jabłko, które pokrojone również wylądowało w formie do pieczenia. Ah, i łyżkę stołową oleju. Zgodnie z poradą producenta w formie wylądowały składniki mokre, później suche.

Słodki chlebek z żurawiną (8)

Na koniec zastanawiałam się, co ma spowodować rośnięcie chlebka? Drożdże instant (tylko takie używam do pieczenia w automacie) czy proszek do pieczenia z odrobina sody. Na samej górze jednak dosypałam dwie miarki (po 5 ml) drożdży.

Po niespełna 20 min od rozpoczęcia pracy automatu, ciasto wygląda tak, jakby chlebowo-babkowe. Tzn. ani płynne, ni kulka. Zobaczymy jeszcze 2 h 40 min i się okaże czy to będzie do zjedzenia.

Upiekło się cudo! Bardzo pulchny, miękki i pachnący chlebek. Jeśli ktoś lubi bardziej słodkie można dodać jeszcze więcej cukru. Wypiek skosztowałam bez dodatku, a następna kromkę posmarowałam masłem. Rozpływało sie w ustach. Świetnie pasuje do mleka – jak rogalik maślany czy bułka mleczna.

Słodki chlebek z żurawiną (1)

Smacznego!

Pieczenie 3h
Program 1
Skórka light

Słodki chlebek z żurawiną (4)

Skomentuj

Information

This entry was posted on 13 lutego 2014 by in Pieczenie w automacie and tagged , .
