Myślowa Bałaganiara

Gdybym przy urodzeniu nie miała nadanego imienia i nazwiska – mogłabym nazywać się Myślową Bałaganiarą

Chleb czekoladowy (z automatu)

Dziś pora na słodki chlebek z tym, co miałam w domu. W użytek poszło:

300 ml mleka
1 łyżka oleju
2 małe jabłka
410 g mąki pszennej
2 budynie czekoladowe instant (Słodka chwila)
2,5 łyżki cukru kryształ
2 łyżeczki cukru waniliowego
szczypta cynamonu
0,5 łyżeczki soli
2 łyżeczki drożdży instant
mała garść żurawiny – bardzo lubię suszoną żurawinę
czekolada

ah, czekolada, czekolada!

IMAG0314

Jak zwykle przepis na czekoladowy chlebek stworzyłam, jako przekąskę do kawy. Jaki będzie okaże się, kiedy wyciągnę z maszyny. z pewnością bardzo słodki i mocno czekoladowy.

Do formy wrzuciłam pokrojone w plasterki jabłka, dodałam 300 ml mleka, łyżkę oleju. Do miarki wsypałam 500 g mąki (500 g łącznie z dwoma budyniami instant – jeden 45 g) i przesypałam do formy. Na górę dodałam cukier, cukier waniliowy, sól, odrobinę cynamonu, drożdże instant.

Włączyłam maszynę ustawiając pieczenie na 3 h, średnią skórkę.

IMAG0316

Kiedy proces się rozpoczął oglądałam ciasto, wydawało się trochę zbite, dlatego dolałam jeszcze 100 ml wody. Gdy już uformowała się kulka dorzuciłam żurawinę (nigdy ze składnikami nie czekam na sygnał dźwiękowy, gdyż nie ma żadnej różnicy, w jakim momencie dodaję dodatki). Kiedy żurawina wymieszała się z ciastem, wtedy  na ciast wsypałam pokruszoną, niewielką czekoladową figurkę ze świąt, haha!

Będzie mocno czekoladowo i słodko, smacznego!

IMAG0317

Ps. Te ciemne punkty na chlebku to czekolada, a jasne to skórka pomarańczowa, którą posypałam ciasto pod koniec mieszania. Ciasto baaardzo dobre. Ciasto – bo smakuje jak ciasto.

Skomentuj

Information

This entry was posted on 3 marca 2014 by in Pieczenie w automacie and tagged , , , , .
